زندگی خوردن و خوابیدن نیست
انتظار و هوس و دیدن و نادیدن نیست
زندگی چون گل سرخیست پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف
یادمان باشد اگر گل چیدیم
عطر و برگ و گل و خار
همه همسایه دیئار به دیوار هم اند... .
زندگی خوردن و خوابیدن نیست
انتظار و هوس و دیدن و نادیدن نیست
زندگی چون گل سرخیست پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف
یادمان باشد اگر گل چیدیم
عطر و برگ و گل و خار
همه همسایه دیئار به دیوار هم اند... .
به نام خدا.
نام/شهید نام خانوادگی/شاهد محل شهادت/روی پای پدر
به نام خداوند خون و اسمان.
خداوندی که انسان را پاک و بی الود افرید.
وما با دستان خود و کردار خود عمر و زندگی خود را تباه می کنیم.شهید وشاهد یعنی خداوند.خدا یعنی دریای افرینش.
خداوندا میپرستمت.خداوندا بر رزق و روزی هایت شکر.همی مینگرم بر افرینشت.چیزی است در بغضم.
این است،ان است،میتوانم بگویم،نمیتوانم بگویم.مینگرم،نمینگرم.کیستم،کجایم.کجا بیابم انسان بی الود.انسان هایی اسمانی.انسان هایی که بر
روی اسمان حرکت میکنن.انگار بر بال اسمان سوارند.چرا دیر؟چرا دور؟چرا بیرنگ؟چرا بیجان؟...وقتی میفهمم که همه چیز تمام شد.وقتی میفهمم
که پروازش شروع شد.چرا دیر درک میکنم؟چرا دیر میفهمم؟نمیتوانم به ایستم بدون او.نمیتوانم درک کنم بدون او.بدون او چیزی را کم دارم.
ایا انسانم؟چگونه بدون درک زندگی کنم؟چرا انها پرواز؟چگونه اند؟چگونه زندگی میکنند وقتی در اطراف انها اینهمه غم وجود دارد.چگونه پرواز
میکنند با این همه الودگی.
پدرش کجاست؟مادرش چه کسی است؟چه صبریست که انها را استوار نگه داشته.روزی با هم بودیم.روزی با او برو بیایی داشتیم.
روزی،روزی،روزی...چگونه میتوانم میتوانم او را ببینم؟
چگونه میتوانم درکش کنم؟
میخواهم بدانم جواب خود را گرفته؟
ی ا ا ل ع ا ص ی..................
به نام خداوند عقل و منطق.درود بر کروش جاودانه.سلام بر مردی از دیار بزرگان.
ای کروش ارام گیر که ما مردان پارسی،سرزمین رنگارنگت را پاک نگاه میداریم.من یکی از ملیون فرزند این سرزمینم.
با کوله باری از عشق و علاقه به این خاک نرم چهار رنگ.
ای کروش،ای کبیر مرد ایرانی.شنیده ام از خدایت که به تو فرمود،پاکی را برایت به ارمغان می اورم.در جواب به مردمان خود گفته ای من خوبی را پیشه میکنم تا خداوند همراه من باشد.
در ان عصر کهن چگونه چنین حرف های گران به مردم می اموختی؟ایا مردم ان زمان قدر تو را دانسته اند؟
من از کتاب هایت خوانده ام که چقدر در جلو دشمنان مستحکم بودی.اما متاسفم برای برخی از مردمان خودم که نمیتوانند قدر تو را بدانند.
نمیتوانند.ای کروش.ای مرد جاودانه.متاسفم برای مردمانی که فکر میکنند دشمنان حرف حق را راجع به تو میگویند.
اما تو خود خوب میدانی که مردمان ما چقدر تو را دوست دارن.وقتی حرفی از تو نمیزنند نشانه ی این نیست که تو را دوست ندارند.
نشانه ی این نیست که نمیخواهند اسمی از تو برده شود.
حرفی از تو نمیزنند، که هرجا ،لایق تو نیستند.انقدر بزرگی که نمیتوانند بزرگی تو را جلوه دهند.بازهم سراغت خواهم امد ای مردپارسی.... .
پیشینهٔ تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام میرسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشدهاست. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان بوده، مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آنجا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنیحرام» و «بنیسالم» و گاهی نیز در خانههایشان دفن میکردند [۱] و در واقع بقیع اولین قبرستانی است که به دستور پیامبر اسلام و توسط مسلمانان صدر اسلام ساخته شد.
اولین کسی که در آنجا به توصیه پیامبر دفن شد عثمان بن مظعون بود که از دوستان نزدیک پیامبر و علی بن ابیطالب به شمار میرفت؛ علی در سخنانش از عثمان بسیار یاد میکرد.
محمد برخی از کشتهشدگان جنگ اُحُد را و یکی از فرزندانش بنام ابراهیم، را در آنجا به خاک سپرد. بعدها که عثمان پسر عفان در قبرستان یهودیهای مدینه به نام حس کوکب دفن شد، معاویه بقیع را به قدری وسعت داد که قبر عثمان در بقیع قرار گرفت.
بقیع هماینک مدفن ۴ امام شیعه (حسن مجتبی، سجاد، محمد باقر و جعفر صادق) است. همچنین قبر بیشتر زنان پیامبر و نیز عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد، مادر علی، امالبنین (مادر ابوالفضل العباس) و برخی دیگر از بزرگان اسلام در این گورستان قرار دارد. قبرستان بقیع در چند قدمی مسجد النبی قرار دارد.
وهابیان در ۸ شوال سال ۱۳۴۳ (هجری قمری) آرامگاه امامان بقیع را ویران کردند.[۴] که به این روز یوم الهدم می گویند.
تا آن زمان بر روی مزارهای پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. پیشوایان بقیع در بقعه بزرگی که به طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیان بر مدینه آنها ضمن تخریب قبور آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در پی این رویداد بارگاه حسن مجتبی، سجاد، محمد باقر و جعفر صادق نیز ویران شد.
این حرکت وهابیان اعتراضاتی را در پی داشت. علاوه بر ویرانی مزار امامان شیعه، مزار عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام عباس عموی پیامبر و اسماعیل از فرزندان جعفر صادق نیز به طور کامل ویران شد.
این حرکت وهابیان اعتراضات گستردهای را در جوامع مسلمان و خصوصاً ایران برانگیخت. همزمان با انتشار اخبار هجوم وهابیها به مدینةالنبی و تخریب آثار تاریخی اسلامی، سید اشرفالدین گیلانی معروف به «نسیم شمال» (محبوبترین و معروفترین شاعر ملی عهد انقلاب مشروطه) شعری در رثای این واقعه سرود که در روزنامهاش با عنوان «همت کنید راجع به مدینه طیبه» به چاپ رسید. ادامه مطلب در روزهای اخیر.
به نام خداوند عشق.
خداوندا در همه ی دوره های زندگی تو را شکر میکنم.
از اواز خوش زندگی تورا شکر.میخواهم راجع به هنر ناب ایران سخن بگویم.هنری که گوش هر شنونده ای به صدای ان اشناست.استاد غلامحسین بنان.خواننده ی این وطنغلامحسین بنان، (اردیبهشت ۱۲۹۰، تهران[۱] - ۸ اسفند ۱۳۶۴، تهران) خواننده ایرانی است که از سالهای ۱۳۲۱ تا دهه ۵۰ در زمینه موسیقی ملی ایران فعالیت داشت. او عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیانگذار انجمن موسیقی ایران بودهاست.
پدرش کریم خان بنان الدوله نوری و مادرش دختر شاهزاده رکنالدوله (برادر ناصرالدین شاه) بود. از شش سالگی به خوانندگی و نوازندگی ارگ و پیانو پرداخت و در این راه از راهنماییهای مادرش که پیانو را بسیار خوب مینواخت بهرهها گرفت، اولین استاد او پدرش بود و دومین استاد، مرحوم میرزا طاهر ضیاءذاکرین رثایی و سومین استادش مرحوم ناصر سیف بودهاند.
از سال ۱۳۲۱ صدای غلامحسین بنان، همراه با همکاری عدهای از هنرمندان دیگر از رادیو تهران به گوش مردم ایران رسید و دیری نگذشت که نام بنان زبانزد همه شد. روحالله خالقی او را در ارکستر انجمن موسیقی شرکت داد و با ارکستر شماره یک نیز همکاری را شروع کرد و از بدو شروع برنامه همیشه جاوید «گلهای رنگارنگ» بنا به دعوت استاد داود پیرنیا همکاری داشت. بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ اهنگ را اجرا کرد و انچه که امتیاز مسلم صدای او را پدید میاورد، زیر و بمها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش میباشد. بنان نه تنها در اواز قدیمی و کلاسیک ایران استاد بود، بلکه در نغمات جدید و مدرن ایران نیز تسلط کامل داشت. تصنیف زیبا و روح پرور «الهه ناز» او بهترین معرف این ادعا میباشد. بنان را میتوان به حق بزرگترین اجرا کننده آهنگهای سبک وزیری-خالقی دانست. او همچنین در کنار ادیب خوانساری از بهترین اجراکنندگان آثار صبا و محجوبی محسوب میشود. استعداد شگرف او در مرکبخوانی و تلفیق شعر و موسیقی بارها ستایش موسیقیدانان معاصرش را بر انگیختهاست.
۲۷ آذر ماه ۱۳۳۶ وقتی بنان با اتومبیل شخصی در جاده کرج مشغول رانندگی بود با کامیونی که فاقد چراغ ایمنی عقب بود تصادف کرد و در این سانحه چشم راست خود را از دست داد و به همین خاطر همیشه از عینک دودی استفاده میکرد، ادامه مطلب در چند روز اخیر.
متخصصان تغذيه ميگويند: عسل براي تقويت سطح ايمني بدن فوق العاده مفيد است. اين خوردني درمانگر و معجزه آسا همچنين داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد باكتريال قابل توجهي است كه براي حفاظت از سيستم گوارشي مفيد هستند. بعلاوه ميتوان از عسل براي درمان مشكلات و بيماريهاي معمول مثل سرماخوردگي و گلودرد استفاده كرد. از سوي ديگر با وجودي كه عسل قادر به درمان سرطان نيست اما داراي خواص ضد تومور است و سطح آنتي اكسيدان بين سلولي را افزايش ميدهد.
سلام بر بازدیدکنندگان و دوستان عزیز.قصد ما از ساخت این وبلاگ اشنایی هرچه بیشتر شما از این سرزمین کهن است.
ما تصمیم داریم که شما دوستان عزیز را که علاقه ی بسیاری به سرزمین خود دارید را با اتفاقاتی که در داخل این سرزمین می افتد را به شما برسانیم.اخبار های مهمی ائم از علمی فرهنگی و هنری تاریخی و ورزشی است را به اطلاع دوستان برسانیم.این موضوعاتی که در قسمت راست بالای صفحه است ، به سلیقه ی شخصی خودمان است که در این کشور طرفداران بسیاری دارد. با تشکر،مدیریت وبلاگ.... .
تعداد صفحات : 4